W STOLICY

IMG 07311 czerwca 2017 roku uczniowie klasy I/III B Przysposabiającej do Pracy wraz z wychowawcą Panią Anią Kurpiel udali się na jednodniową wycieczkę do Warszawy. Wcześnie rano, bo o 4.45 zebraliśmy sie przed szkołą, by wyruszyć busem w podroż do Krakowa , a następnie pociągiem do Warszawy Centralnej.
Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od przejścia do Pałacu Kultury i Nauki. Wyjechaliśmy windą na najwyższe piętro- Taras Widokowy. Mięliśmy możliwość podziwiać panoramę Warszawy z wysoka. W oddali wyróżniał się PGE Narodowy , miejsce największych wydarzeń sportowych, rozrywkowych i biznesowych w Polsce. Będąc tam , kupiliśmy również ciekawe pamiątki i drobne prezenty. Pod pałacem, wspólnie pozowaliśmy do pamiątkowych zdjęć aby uwiecznić te wspaniałe chwile.
Stamtąd udaliśmy się autobusem podmiejskim na Stare Miasto, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy , następnie przeszliśmy pod pomnik Warszawskiej Syrenki. Podziwialiśmy piękno otaczających budynków, które został zbudowane w stylu barokowo - klasycystycznym.
Następnie udaliśmy się na Zamek Królewski, tam razem z Panią Przewodnik zwiedziliśmy część muzealną zamku w ramach projektu, Lekcja muzealna: "U Króla na zamku".
Kolejnym punktem nasze wycieczki był Belweder. Przepiękny, klasycystyczny pałac stojący przy Trakcie Królewskim i w sąsiedztwie Łazienek Królewskich. To właśnie Belweder, od czasu swojego powstania stanowił na przemian raz siedzibę władz okupanta, a raz polskich władz państwowych.
Udając sie pod Grób Nieznanego Żołnierza, mogliśmy tam zobaczyć podniosły moment -zmianę warty.
Ostatnim punktem naszej wycieczki był Mc Donalds, gdzie uczniowie w miłej atmosferze zjedli posiłek i słodki deser. Po przejściu na Dworzec Centralny, o godz. 17.50 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Krakowa szybkim i nowoczesnym pociągiem expressowym "Pendolino ", a następnie do Kalwarii - busem.. Na miejscu w internacie znaleźliśmy się około godz. 21.45
Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.